Nikon? Canon?

Jag har börjat fundera lite. Jag skulle hemskt gärna vilja investera en ny kamera. Att sälja min nuvarande Nikon d3000 och köpa en ny Nikon eller Canon. Där är mitt problem, vilken ska jag köpa? Jag vill ha en med vridbar skärm och mindre brus vid högre ISO + och en kamera som är en lite större utmaning och som jag kan utvecklas med. 
 
Eftersom att både jag och pappa har en varsin så har vi lite Nikon grejer. Bland annat ett 18-200mm objektiv, en extern blixt och en fjärrutlösare men fortfarande tycker jag bättre om Canon och känslan som blir i bilderna. Det låter kanske löjligt men jag ser stor skillnad på en Nikon bild och en Canon bild. Någon som upplevt det samma? 
 
Jag vet nu inte vad jag ska göra. Om det är någon av er som har kunskap om båda modellerna eller en av dom så får ni jättegärna skriva till mig och berätta! Jag ska dock inte köpa en ny kamera nu på studs utan det blir kanske till sommaren eller liknande! ^^
 

Postat av: MvS

Enkelt....NIKON

Svar: -.-
septemberfjarde.blogg.se

2013-01-05 // 11:48:36
Postat av: lilla linnea

kör på canon, det är mitt tips :) fick testa nikon då jag gick på fotografisk bild och som du säger så känns inte bilderna man tar med en nikon lika "livfulla" om du förstår vad jag menar haha ^^ jag säger det inte bara för att jag har en canon utan jag säger det av egen erfarenhet, så jag försöker inte lura dig på något bara för att "jag har bestämt mig för att det är ett bra märke" haha ;)

kramiiis!

Svar: Ja men visst får man den känslan..... Nu blir det att fundera haha! Kramis :)
septemberfjarde.blogg.se

2013-01-07 // 02:48:31
URL: http://lillinneas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: